Partnerzy portalu

PARTNER SERWISU

87 proc. Polaków planujących urlop chce spędzić go w kraju

  • PAP
  • 9 czerwca 2020 - 14:11
87 proc. Polaków, którzy planują urlop w najbliższych miesiącach, chce spędzić go w kraju, najczęściej w górach lub nad morzem - podaje Polska Organizacja Turystyczna. Po to, by wesprzeć branżę, POT rusza z kampanią zachęcającą do podróżowania po Polsce.
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Jak zaznaczyła POT we wtorkowym komunikacie, Polacy są spragnieni podróżowania.
  • Z badań przygotowywanych na zlecenie POT wynika, że 87 proc. Polaków, którzy planują urlop w najbliższych miesiącach, zamierza spędzić go w kraju.
  • To pozwala z optymizmem spojrzeć na perspektywę tegorocznych wakacji - oceniono.

Najczęściej planujemy wyjazdy w góry (34 proc.), nad morze (27 proc.) lub do miejscowości położonych nieopodal jezior (16 proc.).

"Dzięki kolejnym etapom odmrażania gospodarki turystyka krajowa zaczyna się odradzać" - czytamy w informacji.

POT, by wesprzeć polską branżę turystyczną, rozpoczyna kampanię "Odpoczywaj w Polsce". Jej celem jest, jak wyjaśniono, zainspirowanie Polaków do podróżowania po kraju. Akcja została opracowana wspólnie z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi. Na potrzeby kampanii POT stworzyła stronę https://odpoczywajwpolsce.pl/, gdzie prezentowana jest oferta turystyczna naszego kraju. "To punkty startowe do odkrywania okolicy" - wskazał prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.

Czytaj też: Wiceszef MSZ: Czarnogóra otwarta dla grup turystów z Polski

Na umieszczonej na stronie interaktywnej mapie przedstawiono produkty turystyczne nagrodzone Certyfikatami POT, zdobywców tytułu "Polska Marka Turystyczna" oraz laureatów konkursu "EDEN - European Destination of Excellence" i "Na wsi najlepiej - 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej". POT zachęca też do odwiedzania miejsc znajdujących się na liście światowego dziedzictwa UNESCO czy do poznawania bogactwa parków narodowych.

Wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie POT podkreślił, że Polska jest piękna i ma turystom wiele do zaoferowania. "Jestem przekonany, że na specjalnie stworzonym przez POT portalu każdy znajdzie inspirację do zaplanowania wyjątkowej podróży" - wskazał.

Kampania, która ruszyła we wtorek, potrwa osiem tygodni. W tym czasie oferta turystyczną wszystkich regionów kraju będzie promowana m.in. w cyklu "PnŚ na lato - Odpoczywaj w Polsce" w TVP. Kampanię mają też wspierać spoty m.ni. w kanałach tematycznych TVP oraz Polsat i Polsat News oraz reklamy internetowe.

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!