PARTNER PORTALU
  • BGK

Bezpieczny najem krótkoterminowy w Sopocie

  • pt    29 października 2019 - 20:20
Bezpieczny najem krótkoterminowy w Sopocie
Miniony sezon turystyczny zakończył się kolejnym frekwencyjnym rekordem na sopockim molo (fot. Fotobank.PL/UMS)

W trosce o mieszkańców,  a także osoby zajmujące się najmem krótkotrwałym oraz odwiedzających Sopot gości, miasto postanowiło wprowadzić Certyfikat bezpiecznie działającego obiektu noclegowego.




  • Miniony sezon turystyczny zakończył się kolejnym frekwencyjnym rekordem na sopockim molo.
  • Płatnych wejść było 1 mln 174 tys. 361, czyli o prawie 5 proc. więcej niż w zeszłym – także rekordowym – roku.
  • Jak podkreślają w Sopocie, pokazuje to, jak ważną częścią gospodarki miasta jest turystyka.

Sopocki magistrat przypomina, że prowadzący działalność polegającą na świadczeniu usług hotelarskich w innych obiektach noclegowych, takich jak pokoje gościnne, apartamenty, wille czy hostele, powinni uzyskać wpis do ewidencji, prowadzonej przez prezydenta Sopotu.

- Miasto jest świadome emocji, jakie wśród mieszkańców Sopotu budzi najem krótkotrwały. Bywa, że muszą oni znosić hałasy, skarżą się też na brak segregacji śmieci przez gości, a także poruszają kwestie bezpieczeństwa. Nie ma jednak narzędzi, które pozwalałyby na szybką reakcję i realną pomoc mieszkańcom w takich przypadkach – podkreśla sopocki magistrat. 

Sopot jest miastem turystycznym, w którym dochody z turystyki stanowią istotny procent w budżecie. Najem stanowi także źródło zarobku dla części sopocian. Jak przyznają samorządowcy, nie ma mowy o ograniczaniu najmu, jednak z całą pewnością potrzebne są rozwiązania, które pozwolą uregulować go tak, by unikać negatywnych konsekwencji z nim związanych.

Została już wypracowana propozycja zmian ustawowych, która zostanie przekazana zarówno do Związku Miast Polskich, Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych, jak też do Ministerstwa Sportu i Turystyki. Czekając na wprowadzenie zmian w przepisach, Sopot chce podjąć akcję, której efektem ma być stworzenie pełnej bazy noclegowej w kurorcie, pogodzenie interesów osób wynajmujących swoje mieszkania, stałych mieszkańców oraz turystów.

Sopocki certyfikat

Miasto przygotowało możliwość uzyskania Certyfikatu bezpiecznie działającego obiektu noclegowego. Certyfikat będzie mogła otrzymać każda osoba zajmująca się najmem, która poza obowiązkowym wpisem do ewidencji spełni wymagania określone w regulaminie przyznawania Certyfikatu. -  Mamy nadzieję, że wiele osób będzie zainteresowanych otrzymaniem certyfikatu, którego zasady mają ograniczyć negatywne skutki najmu, niejednokrotnie dotykające stałych mieszkańców. Certyfikat podniesienie również wiarygodność obiektu wśród turystów, a także wpłynie na jakość oferowanych usług – podkreśla magistrat.

W tym roku w czasie sezonu w Sopocie po raz kolejny działała baza mieszkań, które pozostają poza ewidencją, a były wynajmowane. Miasto we współpracy z Sopocką Organizacją Turystyczną dokonało inwentaryzacji tych obiektów. Wkrótce właściciele tych lokali otrzymają wezwania do rejestracji, zostanie również sprawdzone, czy odprowadzali podatek od nieruchomości oraz opłatę uzdrowiskową. Jednocześnie otrzymają oni propozycję wystąpienia o Certyfikat dla swojego obiektu, w którym świadczą usługi hotelarskie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.