PARTNER PORTALU
  • BGK

Klubokawiarnie mają monitorować poziom emitowanego hałasu

  • PAP    25 kwietnia 2014 - 18:24
Klubokawiarnie mają monitorować poziom emitowanego hałasu

Przedsiębiorcy prowadzący klubokawiarnie mają monitorować poziom hałasu emitowanego z lokalu i zwracać gościom uwagę, że sąsiadują z mieszkańcami, którzy mają prawo do wypoczynku. Rozwiązania takie przewiduje stołeczny kodeks dobrych praktyk klubokawiarni.




Dokument opublikowany w piątek przez ratusz jest formą wytycznych, do których powinni stosować się prowadzący m.in. bary, piwiarnie, restauracje, ogródki sezonowe i klubokawiarnie - bez względu na to, kto jest właścicielem działki lub lokalu, w których funkcjonują.

Kodeks dobrych praktyk klubokawiarni jest efektem prowadzonych od września 2012 r. z inicjatywy władz miasta rozmów z właścicielami lokali i mieszkańcami.

Jak powiedziała PAP wicerzeczniczka ratusza Agnieszka Kłąb, w połowie maja rozpocznie się kampania edukacyjna, której celem będzie zapoznanie z kodeksem właścicieli lokali i mieszkańców. "Kodeks jest punktem wyjścia do rozmów o tym, jak lokale i mieszkańcy mają wspólnie funkcjonować w przestrzeni miejskiej" - dodała.

W Kodeksie zapisano m.in., że przedsiębiorcy będą zwracać gościom lokali uwagę, np. za pomocą plakatów informacyjnych i poprzez pracowników ochrony, że sąsiadują z mieszkańcami, którzy mają prawo do wypoczynku. W przypadkach, gdy goście lokali będą zachowywać się w sposób zagrażający porządkowi publicznemu i bezpieczeństwu okolicznych mieszkańców, przedsiębiorcy mają współpracować z policją i strażą miejską.

Ochrona lokali ma natychmiast reagować na zachowania zagrażające bezpieczeństwu gości i okolicznych mieszkańców, a w sytuacjach zakłócania porządku publicznego zawiadamiać o tym policję lub straż miejską.

Kodeks przewiduje też, że właściciele lokali będą utrzymywać kontakt z dzielnicowymi i omawiać z nimi problemy zgłaszane przez mieszkańców. Gościom ma być zwracana uwaga, by alkohol pili w miejscu sprzedaży i nie wynosili go w przestrzeń publiczną.

Lokale mają też monitorować poziom emitowanego przez nie hałasu, a w przypadkach, gdy będzie on przekraczał dopuszczalne prawem normy - podjąć działania w celu jego zmniejszenia. Jeśli przedsiębiorca będzie planował wydarzenia kulturalne, które miałyby wykroczyć poza teren lokalu i jego otoczenie, będzie informował o tym mieszkańców z kilkudniowym wyprzedzeniem.

W kodeksie zapisano też, że konflikty zaistniałe na linii społeczność lokalna - przedsiębiorcy, będą - w przypadku zaistnienia takiej potrzeby - rozwiązywane w drodze dyskusji obu stron z udziałem przedstawicieli władz miasta.

Miasto ma też ułatwiać przedsiębiorcom prowadzenie działalności. M.in. w październiku każdego roku miejskie jednostki będą przedstawiać harmonogram ogłaszania planowanych przetargów i konkursów na dzierżawę terenu pod gastronomiczną działalność klubokawiarni na następny rok.

Powstać ma też strona internetowa, na której będą zamieszczane ogłoszenia o konkursach na wynajem miejskich lokali użytkowych. Przed ich publikacją miasto będzie ustalać ze wspólnotą lub spółdzielnią mieszkaniową czy wyrazi zgodę na udzielenie zezwolenia na sprzedaż alkoholu w danym lokalu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.