PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Kończą się prace przy przedłużeniu kolejki wąskotorowej w Rybniku

  • PAP/JS    2 października 2018 - 22:18
Kończą się prace przy przedłużeniu kolejki wąskotorowej w Rybniku
Starania o wydłużenie linii kolejowej Rybnik rozpoczął już w ubiegłym roku (fot. UM Białystok)

Kolejka wąskotorowa z Rud Raciborskich (Śląskie), dojeżdżająca dotychczas do miejscowości Paproć, dzięki ułożeniu kolejnych 700 metrów szyn będzie dojeżdżać do rybnickiej dzielnicy Stodoły.




Jak poinformował, Urząd Miasta w Rybniku, za kilka dni ruszą procedury odbiorowe nowego odcinka. Na końcowej stacji Stodoły pojawiła się już stylowa wiata, która będzie służyć oczekującym na peronie pasażerom wąskotorówki. Nieopodal powstanie też niewielki parking dla samochodów i rowerów.

"Trasa kolejki wąskotorowej kończy się na stacji Stodoły, ale można stąd rozpocząć malownicze rowerowe wycieczki, na przykład w kierunku zalewu Pniowiec, którego otoczenie zapewnia atrakcyjny wypoczynek nie tylko latem" - powiedział prezydent Rybnika Piotr Kuczera. "Turystyczna kolejka łącząca Rybnik z Rudami przyciąga tutaj gości z całego regionu, dlatego również z myślą o nich chcielibyśmy znacząco rozszerzyć sieć rowerowych ścieżek, wykorzystując istniejące dukty lasów rudzkich" - dodał prezydent.

Starania o wydłużenie linii kolejowej Rybnik rozpoczął już w ubiegłym roku. Jednak ogłoszone wtedy przetargi dotyczące budowy dworca i torów zostały unieważnione ze względu na zbyt wysokie ceny zaproponowane przez oferentów w stosunku do zaplanowanego przez miasto budżetu na ten cel. Zadanie zostało przekazane do Rybnickich Służb Komunalnych, które podzieliły prace związane z inwestycją. Służby komunalne zakupiły elementy małej architektury, a roboty budowlane wykonuje firma, wybrana wcześniej w przetargu.

Sześciokilometrowy odcinek ze Stanicy przez Rudy do Paproci i obiekty z układem torowym w Rudach to pozostałości po 51-kilometrowej kolei działającej od początku ub. wieku. Łączyła ona Gliwice z obecną dzielnicą Raciborza - Markowicami, prowadząc ruch towarowy i pasażerski. Pociągi przestały jeździć w 1993 r. Zabytkowa stacja w Rudach znajduje się na Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.