PARTNER PORTALU
  • BGK

Konferencje biznesowe opłaciły się miastu

  • PAP    16 stycznia 2014 - 18:26
Konferencje biznesowe opłaciły się miastu

Ponad pół miliona osób przyjechało w ub. roku do Katowic, by uczestniczyć w rozmaitych konferencjach i wydarzeniach biznesowych. Każdy z nich zostawił w mieście średnio 197,41 zł; w sumie to ponad 101 mln zł - wynika z raportu o turystyce biznesowej w mieście.




Raport powstał w oparciu o badania uczestników organizowanych w Katowicach spotkań konferencyjnych, prowadzone przez dr. Krzysztofa Cieślikowskiego z katowickiej Akademii Wychowania Fizycznego, we współpracy z katowickim samorządem.

Samorządowcy oceniają, że wyniki raportu potwierdzają, iż Katowice są przygotowane do organizowania i obsługi spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych.

W ub. roku rozmaite konferencje organizowano w 24 punktach miasta - ośmiu hotelach, dwóch biurowcach z salami konferencyjnymi oraz 14 instytucjach publicznych, takich jak uczelnie, urzędy i obiekty kultury. W Katowicach kończy się w tym roku budowa Międzynarodowego Centrum Kongresowego, które w przyszłości ma być wiodącym miejscem organizowania takich wydarzeń.

W sumie w całym 2013 r. w 24 obiektach zorganizowano łącznie 6 tys. 33 konferencje i wydarzenia, z których ponad tysiąc (17 proc.) trwało dwa dni i dłużej. Średnia liczba uczestników spotkania wynosiła ok. 85 osób.
W sumie w ciągu całego roku daje to ponad 512,8 tys. ludzi uczestniczących w katowickich wydarzeniach tego typu.

W odniesieniu do 2012 r. liczba spotkań nieznacznie (o 1,4 proc.) spadła. Rok wcześniej spotkań było ponad 6,1 tys., uczestników ok. 520 tys., a ich łączne wydatki przekroczyły 120 mln zł. Średnio każdy z nich zostawiał w Katowicach 234,2 zł, czyli o ok 15 proc. więcej niż w ubiegłym roku.

Wyliczono, że w 2013 r. średnie wydatki uczestnika spotkania konferencyjnego w Katowicach wyniosły 197,41 zł, przy czym delegaci korzystający z noclegu (czwarta część wszystkich delegatów) wydali średnio 579,2 zł (w tym 282,8 zł na nocleg), a pozostali - 139,6 zł. Najwięcej wydaje się na noclegi; w dalszej kolejności na posiłki, transport (np. taksówki) oraz zakupy w galeriach handlowych.

Tylko część osób przyjeżdżających do miasta na konferencje przy okazji robi w Katowicach zakupy; częściej robią je ci, którzy nocują w mieście. Średnia wartość ich zakupów to 264,67 zł, podczas gdy osoby, które nie korzystają z noclegu, kupują średnio za 168,42 zł. Co czwarty delegat nie wydał w Katowicach nic, poza kosztami dojazdu na konferencję.

Najczęściej (ponad 70 proc.) uczestnicy konferencji przyjeżdżają do Katowic samochodami. Chwalą dobre połączenia drogowe stolicy Górnego Śląska z innymi miastami, jednak brakuje im miejsc parkingowych w centrum miasta, skarżą się na słabe oznakowanie dojazdów do miejsc konferencyjnych, zniszczone elewacje budynków, remonty i przebudowy. Delegaci zauważają przemiany i "nowoczesność" miasta, wynikającą z prowadzonych w centrum inwestycji - ich łączny koszt w latach 2009-14 szacowany jest na ponad 2,6 mld zł.

W świetle badań Katowice postrzegane są, jako atrakcyjne miejsce na rynku turystyki konferencyjnej i wydarzeń biznesowych. Przekraczają bowiem oczekiwania delegatów w najważniejszych dla nich aspektach miasta konferencyjnego (jak dostępność komunikacyjna, baza konferencyjna i gastronomiczna), natomiast słabszym punktem są np. ograniczone możliwości zwiedzania miasta i okolicy.

Mimo niedogodności z zaparkowaniem w centrum miasta, 90 proc. badanych delegatów ponownie przyjechałoby na konferencję do tego samego obiektu, a 87 proc. respondentów ponownie przyjechałoby na spotkanie konferencyjne do Katowic.

Specjaliści wskazują, że przyjazdy służbowe są głównym powodem podróży zagranicznych do Polski (blisko 30 proc.), natomiast ok. 12-15 proc. podróży krajowych to wyjazdy w celach związanych z wykonywaną pracą. Nie jest to główny motyw podróży, ale uczestnicy tego ruchu turystycznego są atrakcyjną grupą na turystycznym rynku, bo wydają 3-4 razy więcej na jednego podróżującego w przeliczeniu na jeden dzień podróży, niż w przypadku podróżujących prywatnie.
Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.