PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Kultura nie potrafi utrzymać relacji z biznesem

  • Aneta Kaczamarek    15 maja 2019 - 10:08
Kultura nie potrafi utrzymać relacji z biznesem
Na styku kultury i biznesu jest wiele nieporozumień. (fot. pixabay.com)

Kultura zwykle narzeka na kontakty z biznesem, biznes narzeka, że nie rozumie kultury. Tymczasem te dwa obszary nie tylko się rozumieją, ale również doskonale uzupełniają.




- Biznes oczekuje od kultury, żeby było ładnie i przyjemnie, a kultura oczekuje finansów. Dla mnie kultura to przestrzeń, którą tworzymy dla siebie, która ma nas pobudzać. To, co kultura może dać biznesowi, to przestrzeń do rozmów o misji i celach, gdzie my w tym wszystkim jesteśmy. Kultura żyje wyższymi celami. Z drugiej strony kultura potrzebuje środków, więc te pieniądze naturalnie też się tu pojawiają - powiedziała Ewa Bogusz-Moore, dyrektor naczelna i programowa Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia z siedzibą w Katowicach.

Zdaniem Kamili Bodnar, prezes Fundacji Sztuki Polskiej ING, na styku kultury i biznesu jest wiele nieporozumień.

- Biznes bardzo mechanicznie przenosi sposób myślenia o kulturze ze świata biznesu do świata kultury. Oczekiwania artystów są takie, by respektować niezależność dzieła, tymczasem biznes chce negocjować, w biznesie liczą się wyniki, rankingi. Nie jestem fanką sponsoringu kultury, to sprawdza się w innych dziedzinach. W sferze kultury to prowadzi do pewnych nieporozumień, nawet do patologii - powiedziała Bodnar.

Jak zaznaczył Artur Celiński, ekspert ds. polityki kulturalnej, członek redakcji Magazynu Miasta, kultura nie potrzebuje publiczności klientów, może koncentrować się na sobie i swoim organizmie.

- Często w miastach są takie instytucje, które żyją we własnym świecie. Ludzie do nich przychodzą, ale kultura nie zawsze chce, by było ich coraz więcej. Biznes z kolei tych klientów potrzebuje. Kultura nie potrafi utrzymać relacji z biznesem, bo ten traktuje ją zbyt przedmiotowo, niekiedy arogancko – powiedział Celiński.

Artykuł powstał podczas sesji „Kultura i gospodarka” odbywającego się w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.