PARTNER PORTALU
  • BGK

Mazowiecki Urząd Marszałkowski: monitorowana sytuacja związaną z upadłością biura Thomas Cook

  • PAP/JS    23 września 2019 - 16:01
Mazowiecki Urząd Marszałkowski: monitorowana sytuacja związaną z upadłością biura Thomas Cook
Najstarsza na świecie firma turystyczna Thomas Cook ogłosiła w poniedziałek upadłość wszystkich spółek wchodzących w skład grupy, w tym linii lotniczych Thomas Cook Airlines (fot. pixabay.com)

W związku z upadłością biura Thomas Cook w mazowieckim Urzędzie Marszałkowskim powołano zespół kryzysowy, sytuacja jest monitorowana - poinformowała rzeczniczka prasowa Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego Marta Milewska.




  • Najstarsza na świecie firma turystyczna Thomas Cook ogłosiła w poniedziałek upadłość wszystkich spółek wchodzących w skład grupy, w tym linii lotniczych Thomas Cook Airlines, pozostawiając bez pomocy setki tysięcy klientów na całym świecie.
  • Ocenia się, że wycieczki turystyczne i pobyty wypoczynkowe wykupiło u Thomasa Cooka ponad 600 tys. osób na całym świecie.
  • Rozpoczęto akcję sprowadzania ich do kraju.

"W mazowieckim urzędzie marszałkowskim został powołany zespół kryzysowy" - powiedziała Milewska. Rzeczniczka przypomniała, że urząd może uruchomić gwarancję ubezpieczeniową w przypadku, gdy biuro podróży złoży oświadczenie o niewypłacalności. "Do tej pory taka okoliczność nie zaszła" - poinformowała Milewska. Zaznaczyła, że w związku z tym urząd marszałkowski nie podejmuje żadnych działań w tym zakresie.

Dodała, że - mając świadomość powiązań kapitałowych Neckermann Polska z biurem Thomas Cook - urząd monitoruje sytuację i jest w stałym kontakcie z operatorem, który udziela na bieżąco informacji. Jednocześnie urząd uruchomił dwie linie telefoniczne (22 59 79 541, - 543), gdzie turyści mogą zgłaszać informacje o niepokojących ich faktach.

Polska Izba Turystyki poinformowała, że nie ma informacji, iż polscy turyści korzystali bezpośrednio z usług brytyjskiego biura Thomas Cook, które w poniedziałek (23 września) ogłosiło upadłość. PIT odsyła w tej sprawie do biura podróży Neckermann Polska, które należy do Thomasa Cooka.

Wcześniej w poniedziałek Neckermann Polska podał w komunikacie, że polscy klienci Neckermanna, zarówno ci, którzy przebywają za granicą, jak i ci, którzy jeszcze nie wyjechali na wakacje, będą realizowali wyjazdy wakacyjne zgodnie z planem.

"W związku z ogłoszoną w dniu dzisiejszym upadłością brytyjskiej Spółki Thomas Cook PLC oraz licznymi pojawiającymi się w mediach informacjami i spekulacjami informuję, że: Neckermann Polska Biuro Podróży Spółka z o.o., jako odrębna Spółka polskiego prawa handlowego, prowadzi dalej normalną, codzienną, operacyjną działalność. Wszyscy polscy klienci Neckermanna, zarówno ci, którzy obecnie przebywają za granicą, jak i ci, którzy jeszcze nie wyjechali na wakacje, będą realizowali swoje wyjazdy wakacyjne zgodnie z planem" - czytamy w oświadczeniu zarządu Neckermann Polska Biuro Podróży Spółka z o.o.

Zobacz też: Czego turyści oczekują na wakacjach?

Podkreślono, że polska spółka znajduje się "w stabilnej kondycji finansowej i realizuje na bieżąco wszystkie swoje zobowiązania, wszystkie bieżące rachunki i faktury są zapłacone". Dodano, że dodatkowe informacje klienci mogą uzyskać pod numerem infolinii 22 212 05 00.

Najstarsza na świecie firma turystyczna Thomas Cook ogłosiła w poniedziałek upadłość wszystkich spółek wchodzących w skład grupy, w tym linii lotniczych Thomas Cook Airlines, pozostawiając bez pomocy setki tysięcy klientów na całym świecie. Ocenia się, że wycieczki turystyczne i pobyty wypoczynkowe wykupiło u Thomasa Cooka ponad 600 tys. osób na całym świecie. Rozpoczęto akcję sprowadzania ich do kraju.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.