PARTNER PORTALU

Niepewność i obawa o koszty i pracowników. To spędza sen z powiek hotelarzom

Niepewność i obawa o koszty i pracowników. To spędza sen z powiek hotelarzom
Branża hotelarska jest różnorodna i różnie poradziła sobie z dźwignięciem po pandemii (fot. freepik.com/pressfoto)

Prognozy wskazują, że branża hotelarska wróci do kondycji sprzed pandemii około 2023-2024 r. O ile sytuacja części hoteli po wakacjach uległa poprawie, tak nie udało się to wszystkim. W najtrudniejszej sytuacji są hotele miejskie, których model funkcjonowania jest oparty na klientach biznesowych.




Jak podkreślał Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego i przewodniczący rady Polskiej Organizacji Turystycznej podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, branża hotelowa nie jest jednorodna. Tym samym na różnym poziomie udało jej się podnieść z kolan, na które rzuciła je pandemia koronawirusa i kolejne lockdowny. 

- Część hoteli nadrobiła w wakacje swoje zaległości, choć one nie pokryją strat, jakie zanotowały. Nie były tego w stanie zrobić hotele miejskie, oparte o mix biznesowy - szczególnie te zlokalizowane w miastach, oparte o segment przyjazdowy, zagraniczny i MICE, bo ten się jeszcze nie odrodził. Ciągle mamy bowiem ograniczenia - limit obłożenia na poziomie 70 proc. objętości hotelu - mówił Węgłowski. 

Podczas debaty na temat kondycji i perspektyw dla polskiej turystyki przedstawił dane, które pokazują, w jakim stanie jest obecnie branża.

- Najnowsze dane za wrzesień obrazują, jaki był wrzesień w stosunku do sierpnia, jak również do analogicznego okresu w 2019 r. Otóż 65 proc. obiektów odnotowało frekwencję powyżej 70 proc. - co jest bardzo dobrym wynikiem - a 85 proc. hoteli osiągnęło wynik powyżej 40 proc. Ale w tej grupie hoteli wypoczynkowych frekwencję powyżej 70 proc. odnotowało aż 80 proc. obiektów - wyliczał Węgłowski.

Inaczej wyglądała sytuacja w segmencie hoteli biznesowych, gdzie 70-procentową frekwencję uzyskało 23 proc. hoteli. To zdaniem prezesa Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego pokazuje, jak nierówno rozkłada się ruch turystyczny, co należy brać pod uwagę, oceniając stan i perspektywy rynku.

Z tej ankiety wynika, że we wrześniu portfele w hotelach wypełniają się, ale nie wiemy, co nas czeka w październiki i w listopadzie. Im dalej jesteśmy, tych rezerwacji jest mniej, bo znamy warunki, limity obowiązujące w hotelach tylko do końca września. Nie wiemy, co będzie dalej. Nastroje po wakacjach są w miarę dobre, ale jest niepewność i obawa o koszty i pracowników.  

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.



Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!