NIK: bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych w kujawsko-pomorskim do poprawy

Z ustaleń NIK wynika, że pomimo znacznie mniejszego zagrożenia powodowanego przez pieszych niż przez kierujących, to wciąż ci pierwsi uczestnicy ruchu objęci byli częstszymi działaniami represyjnymi policji (fot. Pixabay.com)
W ostatnich latach w blisko 1/3 wypadków w województwie kujawsko-pomorskim brali udział piesi. Tymczasem kontrola NIK wykazała, że na co czwartym skontrolowanym przejściu organizacja ruchu była niezgodna z zatwierdzonymi projektami. Kto bądź co zawiodło? Najwyższa Izba Kontroli wzięła pod lupę organy odpowiedzialne za zarządzanie ruchem, drogami i nadzór nad ruchem drogowym.
- W latach 2016-2019 w województwie kujawsko-pomorskim odnotowano najmniej wypadków na 100 tys. mieszkańców w Polsce.
- Wskaźnik ciężkości wypadków (np. 18 ofiar śmiertelnych w 2018 r. i 22 w 2019 r.), a także wysoki odsetek wypadków z udziałem pieszych (blisko 30 proc. wszystkich wypadków) sprawiły jednak, że region w tych statystykach wypadał najgorzej w całym kraju.
- Z kontroli NIK wynika, że zabrakło monitoringu, skutecznych działań i współpracy organów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo przy drogach.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.