PARTNER PORTALU
  • BGK

Od 13 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów

  • PAP    12 grudnia 2015 - 08:37
Od 13 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów
Minutę po północy z soboty na niedzielę w życie wejdzie nowy rozkład jazdy PKP (fot. Gnesener1900/Wikipedia/CC BY-SA 2.0)

Minutę po północy z soboty na niedzielę w życie wejdzie nowy rozkład jazdy PKP. Jak zapowiada PKP PLK na 30 trasach skrócą się czasy przejazdu od 10 minut do trzech godzin. Na trasach pojawią się także zmodernizowane i nowe pociągi kupione przez przewoźników.




I tak od nowego rozkładu jazdy pojedziemy krócej na trasach z Warszawy do: Gdańska(2h 38 min.), Krakowa(2h 19 min.), Wrocławia(3h 36 min.) i Katowic (2h 24 min.). Pięć godzin czyli o ponad godzinę krócej, niż dotychczas zajmie podróż z Trójmiasta do Wrocławia.

Z kolei trasę Poznań - Kraków będzie można pokonać w niecałe 5 godzin (4h 56 min.), czyli o 45 minut krócej. Szybciej pojedziemy również ze stolicy do Bielska–Białej (3h 15 min), Olsztyna (2h 28 min), Bydgoszczy (2h 59 min). Dużą poprawę w porównaniu z ubiegłorocznym rozkładem jazdy odczuć mają pasażerowie na trasie Kraków Główny – Szczecin Główny – pojadą szybciej o ponad godzinę (było prawie 9 godzin – będzie 7h 51 min.).

Krótsza podróż ma być także na trasie Szczecin Główny – Zielona Góra, czyli 2h 31 min. Duże zmiany odnotują pasażerowie na linii skierniewickiej – podróż z Warszawy do Łodzi najszybszym pociągiem zajmie 67 minut. Choć średnie czasy będą między 70 a 100 min.

W nowym rozkładzie lepsze czasy mają pojawić się na trasach regionalnych m.in.; Poznań – Gniezno (20 min.), Poznań – Wągrowiec (30 min.), Wolsztyn – Luboń (17 min.), Kluczbork – Ostrzeszów (20 min.) czy Olsztyn – Szczytno – Szymany (12 min.).

W nowym rozkładzie jazdy zwiększy się o 20 proc. (z 302 do 365) liczba nowych połączeń PKP Intercity. Więcej pociągów pojawi się m.in. na trasach: Gdynia – Wrocław, Olsztyn – Białystok czy Warszawa – Kielce. Podróżni będą także mogli wybrać się do kolejnych miast Pendolino, które pojedzie do Rzeszowa, Bielska-Białej i Gliwic. W siatce połączeń znajdzie się więcej propozycji dla mieszkańców mniejszych miast, takich jak Kielce, Lublin, Bydgoszcz czy Olsztyn.

PKP Intercity zapowiada, że łatwiejsze będzie planowanie podróży. Pociągi mają odjeżdżać w regularnych cyklach, np., co godzinę z Warszawy nad morze czy do Krakowa, a także zwiększeniu czterokrotnie liczby skomunikowań połączeń.

W nowym rozkładzie jazdy na trasy wyjadą kupione przez PKP Intercity nowe pociągi. Przewoźnik odebrał wszystkie 20 zamówionych pociągów typu Flirt. Jak zapowiedziała rzeczniczka prasowa PKP Intercity Beata Czemerajda na trasy wyjedzie 16 pociągów a 4 pozostaną w rezerwie. Według zapowiedzi przewoźnika Flirty mają kursować na trasach: Warszawa - Kutno - Toruń - Bydgoszcz (290 km), Olsztyn - Warszawa - Kielce - Kraków (551 km), Gdynia - Bydgoszcz - Kutno - Łódź - Częstochowa - Katowice (655 km), Kraków - Miechów - Opoczno - Łódź - Kutno - Konin - Poznań - Szczecin (734 km).

Drugimi kupionymi przez przewoźnika pociągami są Darty. Według pierwotnych planów przewoźnika Darty miały wejść do eksploatacji razem z nowym rozkładem jazdy jednak tak się nie stanie. Jak poinformowała PAP Czemerajda PKP Intercity odebrało pierwszy z 20 pociągów Dart, zamówionych przez kolejową spółkę a odbiory kolejnych trwają. Zgodnie z umową producent - PESA Bydgoszcz - musi do końca roku oddać wszystkie 20 pociągów, bo inaczej utracona zostanie dotacja z UE.

Nowe pociągi będą wdrażane do rozkładu jazdy stopniowo pierwsze - według zapowiedzi Czemerajdy - mają pojawić się w ciągu kilku tygodni po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy. A cały proces wdrażania powinien się skończyć w marcu 2016 r. Darty mają jeździły na trasie Bielsko Biała – Warszawa – Lublin oraz Jelenia Góra – Warszawa – Białystok. Brak Dartów spowoduje, że na trasie z Białegostoku do Jeleniej Góry i z Lublina do Bielska Białej pasażerowie pojadą składami wagonowymi.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • wykolejony, 2015-12-13 13:16:18

    Pisałem obszerny komentarz na temat spółek PKP i tych bzdur jakie wygłaszają ich rzecznicy, kiedy właśnie szanowna redakcja niniejszego portalu, zastosowała starą sztuczkę cenzorską. Po prostu, ta strona, na chwilę znikła, razem z moim komentarzem. To nic. To samo napiszę w innym miejscu. Zresztą, P...olacy, którzy jeżdżą kolejami w naszym Kraju, dobrze wiedzą jak jest. Nawet Max Kolonko w Ameryce, przez internet o tym mówił.  rozwiń



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.