PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Od początku wakacji Bieszczadzką Kolejką Leśną podróżowało ponad 40 tys. osób

  • PAP/AKC    27 lipca 2018 - 11:20
Od początku wakacji Bieszczadzką Kolejką Leśną podróżowało ponad 40 tys. osób
Niektóre przejazdy BKL są obsługiwane parowozami. Fot. Shutterstock.com

Ponad 40 tys. osób przewiozła od początku wakacji wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna. Deszczowa pogoda w lipcu sprawiła, że zainteresowanie było większe niż zwykle.




Zainteresowanie przejazdami Bieszczadzką Kolejką Leśna rośnie z roku na rok. - Staliśmy się jedną z atrakcji Bieszczadów - mówi prezes fundacji BKL, Mariusz Wermiński.

BKL jeździ z Majdanu k. Cisnej do Przysłupia i z Majdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 km, a druga 9 km. Kolejka w maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku wozi turystów tylko w weekendy; w wakacje codziennie. W zimie kursuje na zamówienia.

Podczas tegorocznych wakacji turyści mogą skorzystać z pięciu regularnych kursów każdego dnia. Pierwszy skład z Majdanu wyrusza o godz. 9.30, a ostatni o 15.30. "Natomiast jeśli chętnych jest więcej, a w lipcu tak było prawie każdego dnia, organizujemy dodatkowe kursy" - mówił Wermiński.

W poniedziałki, środy i piątki turystów wozi parowóz Kp-4; popularna "bieszczadzka ciuchcia". Kolejka ma też cztery lokomotywy spalinowe Lyd2 oraz 27 wagonów. "Posiadamy zarówno wagony odkryte, jak i zabudowane. W każdym składzie jeżdżą oba typy wagonów" - wyjaśnił prezes fundacji BKL.

Czytaj też: Niedźwiedź z Białorusi przywędrował do Polski. Ślady w turystycznej miejscowości

Trasa kolejki biegnie przez lasy. Nie wolno jechać szybciej niż 15 km/godz. W ubiegłym roku BKL przewiozła 138 tys. osób; od początku tego roku już 77 tys. pasażerów.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała 120 lat temu. Przez wiele lat służyła do transportu drewna. Kiedy w latach 20. XX wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP rozpoczęła przewóz ludzi.

Czytaj też: Bieszczadzka Kolejka Leśna znowu pobiła rekord

Na początku lat 90. ze względów ekonomicznych kolejkę wyłączono z eksploatacji. W 1996 r. utworzona została Fundacja BKL, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę w ruchu i uczynić z niej atrakcję turystyczną.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.