Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą? Miasto kontra inspektorat

Z tunelu pod Martwą Wisłą codziennie korzysta kilkadziesiąt tys. pojazdów (Fot. Grzegorz Mehring/gdansk.pl)
Od 2020 r. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zabiega w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego, żeby w tunelu pod Martwą Wisłą uruchomiono tzw. odcinkowy pomiar prędkości. Ostatnio ponowił swoje starania, ale wygląda na to, że przekonać GITD nie zdołał. Miasto może to jednak zrobić, jeśli…wyłoży pieniądze.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Do tej pory GZDiZ nie był w stanie przekonać GITD do swoich racji, ponieważ w tunelu nie doszło do ani jednego wypadku śmiertelnego.
- Zarząd postanowił wrócić do tematu w związku nowymi okolicznościami, które zaistniały… w Warszawie. W połowie grudnia 2021 r. oddano do użytku 2,5-kilometrowy tunel w stolicy na trasie S2, który od razu wyposażono w 12 kamer OPP zdemontowanych z trasy S7.
- GITD poinformował, że nadal nie ma w planach montażu stosownych urządzeń w gdańskim tunelu, nie ma żadnych, które mogły tu przenieść z innych lokalizacji. Ale zadeklarował przejęcie urządzenia od miasta, gdyby postanowiło je zakupić.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.