PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Promocja regionu przez kulturę? To się da zrobić

  • PA    4 października 2018 - 14:50
Promocja regionu przez kulturę? To się da zrobić
Fragment strony www festiwalu Podlasie SlowFest

Efekt ekonomiczny festiwalu Podlasie SlowFest w Supraślu co najmniej równoważy środki publiczne przekazane na jego organizację. A mowa jedynie o bezpośrednich strumieniach finansowych, które ta impreza generuje. To pokazuje, że promocja regionu poprzez kulturę jest jak najbardziej realna.




- Pojawiliśmy się na Podlasiu cztery lata temu nieprzypadkowo, bo ten region budzi fascynację i daje poczucie odkrywania czegoś nowego. Jednocześnie okazuje się, że cała baza infrastrukturalna już tu jest i tworzy przestrzeń do działania, którą wystarczy zagospodarować - powiedział Piotr Domagała, współtwórca festiwalu Podlasie SlowFest, w trakcie debaty „Polska Wschodnia - turystyczny makroregion Europy”, która odbyła się w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

Jak mówi, na organizację drugiej edycji festiwalu organizatorzy otrzymali w tym roku łącznie 330 tys. zł dotacji ze środków publicznych, a szacunkowy efekt ekonomiczny dla regionu wyniósł ok. 504 tys. zł, czyli nawet biorąc poprawkę na ewentualne błędy w wyliczeniach, co najmniej zrównoważył te środki.

- Do tego dochodzi aspekt promocyjny, również przeliczalny finansowo. Na temat festiwalu ukazało się 160 publikacji w mediach ogólnopolskich, które wycenione zostały na 1,135 mln zł, które trzeba by było wydać, gdyby chcieć promować region w tych mediach - dodał Piotr Domagała. - Wreszcie jest jeszcze trzeci aspekt, najmniej policzalny, czyli kwestia czysto kulturalna. To momenty, które się pamięta, które wywołują emocje, o których się opowiada. Dzięki nim być może na Podlasie przyjadą inni. Te wszystkie elementy splatają się ze sobą nierozerwalnie - podkreślił.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.