PARTNER PORTALU

Przyszłość polskiej turystyki. Nadzieje mieszają się z obawami

Prognozy wskazują, że branża hotelarska wróci do kondycji sprzed pandemii ok. 2023-2024 r. Sytuacja części hoteli po wakacjach uległa poprawie. W najtrudniejszej sytuacji są hotele miejskie, których model pracy jest oparty na klientach biznesowych. W pandemicznych czasach wygrywają lokalizacje i obiekty usytuowane w bezpośrednim sąsiedztwie przyrody. Ale i tym towarzyszy duża niepewność, o czym mówili uczestnicy sesji "Turystyka - nowe otwarcie", odbywającej się w ramach XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EEC 2021).




  • Branża turystyczna jest jedną z tych, które skutki pandemii odczuły najmocniej. Trzy fale pandemii to spadek ruchu turystycznego o 73 proc. w stosunku do 2019 r.
  • Choć w wakacje złapał on swoisty oddech, to wciąż panuje ogromna niepewność związana ze stanem światowej  epidemii - kolejnymi falami i potencjalnymi lockdownami.
  • Jak wskazywali uczestnicy sesji poświęconej turystyce, pandemia zmieniła nasze nawyki, a to wymaga dopasowania potencjału obiektów i miejscowości do oczekiwań turysty.

Zapraszamy do obejrzenia zapisu dyskusji "Turystyka - nowe otwarcie" zorganizowanej w czasie Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Jak podkreślał podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego i przewodniczący rady Polskiej Organizacji Turystycznej, branża hotelowa nie jest jednorodna. Tym samym na różnym poziomie udało jej się "podnieść z kolan", na które rzuciła je pandemia koronawirusa i kolejne lockdowny. 

- Część hoteli nadrobiła w wakacje zaległości, choć to nie pokryje strat, jakie zanotowały. Nie były tego w stanie zrobić hotele miejskie, wykorzystujące miks biznesowy - szczególnie te zlokalizowane w miastach, oparte na segmencie przyjazdowym, zagranicznym i MICE, bo ten się jeszcze nie odrodził. Ciągle mamy bowiem ograniczenia - limit obłożenia na poziomie 70 proc. objętości hotelu - mówił Węgłowski. 

Czytaj też: Zabytkowe turystyczne pociągi na szklakach Warmii i Mazur

Podczas debaty o kondycji i perspektywach dla polskiej turystyki przedstawił informacje, które wskazują, w jakim stanie jest obecnie branża.

- Najnowsze dane za wrzesień obrazują, jaki był wrzesień w stosunku do sierpnia, jak również do analogicznego okresu w 2019 r. Otóż 65 proc. obiektów odnotowało frekwencję powyżej 70 proc., co jest bardzo dobrym wynikiem, a 85 proc. hoteli osiągnęło wynik powyżej 40 proc. Ale w tej grupie hoteli wypoczynkowych frekwencję powyżej 70 proc. odnotowało aż 80 proc. obiektów! - wyliczał Węgłowski.

 




Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (1)

  • Obywatell, 2021-09-25 11:20:48

    Morawiecki z pisu z Niedzielskim z pisu zaorali wszystko dla partykularnych korzyści!


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!