PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Turyści wracają do kraju

  • PAP    6 sierpnia 2012 - 12:44
Turyści wracają do kraju

Ok. 350 klientów bielskiego biura podróży Aquamaris, które ogłosiło niewypłacalność, wraca do kraju w poniedziałek.




Część z nich, mając opłacone wszystkie usługi, kończy wczasy planowo – inni, którym biuro nie opłaciło w pełni pobytu, musieli skrócić wakacje.

Czytaj też: Śląski marszałek sprowadza turystów

Jak poinformował Witold Trólka z koordynującego powroty turystów urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego, rano na lotnisku Katowice w Pyrzowicach wylądowała 167-osobowa grupa wracająca z Bułgarii. Turyści ci mieli opłacony pobyt i wykorzystali go w pełni, pracownicy marszałka musieli jedynie pokryć część opłaty za przelot.

Rano do Warszawy przyleciało też 29 turystów z Egiptu. Wcześniej musieli zostać przewiezieni autokarami z Hurghady do Kairu, by tam wsiąść do samolotu. Część z tych osób wracała planowo, część wcześniej. Po południu, ok. godz. 17, do Katowic ma jeszcze przylecieć ok. 30 turystów, którzy wypoczywali na greckiej Riwierze Olimpijskiej. Oni w całości wykorzystali swoje wakacje.

Około godz. 15 do Katowic mają przyjechać autokary ze 121 klientami Aquamaris z Rodos. W tym przypadku nie było możliwości, by zarezerwować im wolne miejsca w samolotach. Cała ta grupa nie miała opłaconych wszystkich usług na miejscu. Jej powrót, który rozpoczął się w sobotę – jest przedterminowy.

Na Krecie do 11 sierpnia pozostanie jeszcze 116 turystów, których pobyt na miejscu biuro opłaciło w całości. Urzędnicy marszałka uzgadniają jeszcze z przewoźnikami lotniczymi ich transport do kraju. Dwa dni później z Salonik wylecieć ma ostatnia 23-osobowa grupa klientów Aquamaris, przebywająca w chwili ogłoszenia upadłości biura za granicą.

Według informacji samorządu, w chwili ogłoszenia niewypłacalności biura w czwartek, część z jego 612 przebywających za granicą klientów miała opłacony w pełni pobyt, w innych przypadkach powrót trzeba było przyspieszać. Z wyjątkiem jednej grupy Aquamaris nie zdążył zapłacić za transport powrotny wysłanych przez siebie turystów.

<!-- pagebreak //-->





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.