PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa: Wyjątkowy klip z Melem Gibsonem

  • PAP/bad    10 listopada 2018 - 16:37

Spot opowiadający o odzyskaniu niepodległości przez Polskę powstał we współpracy i z udziałem słynnego aktora i reżysera Mela Gibsona - poinformowała w sobotę Polska Fundacja Narodowa. Ciekawostką jest to, że z panoramy Warszawy usunięto Pałac Kultury i Nauki.




  • Polska Fundacja Narodowa podała w komunikacie, że "powstał wyjątkowy, poruszający spot opowiadający o odzyskaniu niepodległości".
  • W spocie wolność jest porównana do domu – bezpiecznego, ciepłego i rodzinnego miejsca. Spot kierowany jest do odbiorców na całym świecie - napisano.
  • Członek zarządu PFN Robert Lubański powiedział w sobotę, że koncepcja spotu pojawiła się kilka miesięcy temu i wtedy rozpoczęły się prace nad nim.

 

 

- Od samego początku zależało nam, by w spocie został wykorzystany uniwersalny przekaz, zrozumiały dla odbiorców z zagranicy oraz aby wystąpiła w nim znana, międzynarodowa gwiazda. Zależało nam na postaci Mela Gibsona przede wszystkim ze względu na jego rozpoznawalność, ale także popularne, ponadpokoleniowe role, które zagrał m.in. w filmie "Braveheart. Waleczne Serce" i "Patriota". To było dla nas bardzo istotne. Ponadto Gibson jest zdobywcą dwóch Oskarów i wielokrotnie był nominowany do tej prestiżowej nagrody - ostatni raz w 2017 r. - wyjaśnił Lubański.

Dodał, że spot wpisuje się w nową strategię PFN budowania rozpoznawalności Polski przez szukanie odpowiedniego przekazu zrozumiałego dla osób z zagranicy.

- Zarówno spot jak i nowy program "100 x 100" są częścią tej strategii. Korzystamy z popularności znanych i szanowanych na całym świecie osób, z ich doświadczeń, rozpoznawalności w różnych dziedzinach, by pokazywać nasz kraj, historię oraz osiągnięcia i sukcesy. W ten sposób budujemy rozpoznawalność; od tego musimy zacząć. To jest praca u podstaw. Dopiero jak zainteresujemy naszym krajem obcokrajowców, możemy poczynić dalsze kroki, żeby ich zaangażować, żeby polubili nasz kraj jeszcze bardziej, zainteresowali się naszą historią, kulturą i sztuką - mówił Lubański.

Pytany, czy inni aktorzy byli brani pod uwagę, Lubański powiedział, że tak, ale PFN "zależało na postaci, która jest naprawdę ponadczasowa, jest od wielu lat znaną osobowością, której role są bardzo wyraziste i patriotyczne". - Mel Gibson spełniał te warunki. Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych gwiazd Hollywood - wskazał. Podkreślił, że to nie jest reklama komercyjna, tylko promocja kraju i jest rzadkością, że gwiazda takiego formatu decyduje się na takie zaangażowanie.

- Zawsze namówienie jakiejkolwiek gwiazdy do takiego udziału jest dużo trudniejsze i dlatego rzadko stosowane - wyjaśnił Lubański. - Nam się na szczęście udało. Współpraca z Melem Gibsonem przebiegała w sympatycznej i dobrej atmosferze. Aktor bardzo przyjaźnie podszedł do tematu, był zainteresowany. Nie było tak naprawdę żadnych problemów - podkreślił.

Pytany, czy będzie kontynuacja kampanii Lubański podkreślił, że pierwszym spotem PFN z gwiazdą zagraniczną był spot z Liamem Neesonem na rocznicę Bitwy Warszawskiej. Zaznaczył, że charakter tego spotu był zupełnie inny. - Jest nasz program "100 x 100" czyli właśnie wykorzystywanie gwiazd i ich rozpoznawalności na świecie poprzez chociażby ich media społecznościowe. To wszystko jest częścią naszej strategii, więc na pewno będą kolejne projekty - wskazał.

Spot jest emitowany w mediach społecznościowych na całym świecie. - Media społecznościowe zapewniają bardzo szeroki dostęp do grupy odbiorców, do których zamierzamy dotrzeć z tym przekazem - podkreślił.

Spot powstał w dwóch wersjach językowych - polskiej i angielskiej. Lubański zapowiedział, że "spot będzie mocno i intensywnie promowany dzisiaj i przede wszystkim jutro, a także przez najbliższy tydzień". - Później będzie emitowany na pewno do kolejnej rocznicy - dodał.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.