PARTNER PORTALU
  • BGK

Władze miasta zapowiadają karanie za żerowanie na turystach

  • aw/PAP    22 stycznia 2018 - 06:46
Władze miasta zapowiadają karanie za żerowanie na turystach
Lokalne władze przyznają, że te nasilające się przypadki żerowania na turystach bardzo szkodzą wizerunkowi miasta (fot.pixabay)

Burmistrz Wenecji Luigi Brugnaro zapowiedział ukaranie sprawców kolejnego oszustwa, którego ofiarami padli zagraniczni turyści. Japończycy zapłacili za obiad w restauracji 1100 euro. Przed karnawałem ukaże się poradnik dla turystów, jak nie dać się oszukać.




Włoskie i zagraniczne media nagłośniły przypadek czterech japońskich studentów, którym w restauracji w centrum Wenecji za obiad złożony ze smażonych ryb na przystawkę i befsztyków oraz wody wystawiono rachunek na 1100 euro. Ich trzy koleżanki w innym lokalu za makaron z rybą zapłaciły 350 euro.

Oburzeni Japończycy, studiujący na uniwersytecie w Bolonii, zawiadomili policję.

Burmistrz Wenecji oświadczył, że władze sprawdzą wszystkie okoliczności tego zdarzenia. "Jeśli ten haniebny incydent zostanie potwierdzony, zrobimy wszystko, co możliwe, by ukarać odpowiedzialnych za to"- obiecał Brugnaro.

Przypomina się, że kilka miesięcy wcześniej troje azjatyckich turystów dostało rachunek na 526 euro za obiad złożony z ryb i owoców morza.

Lokalne władze przyznają, że te nasilające się przypadki żerowania na turystach bardzo szkodzą wizerunkowi miasta.

Jedno z działających tam stowarzyszeń mieszkańców, które ujawniło ostatni incydent, zapowiedziało, że jeszcze w styczniu opublikuje w internecie specjalny poradnik dla turystów. Dowiedzą się z niego jak uniknąć finansowych pułapek czyhających na nich nad Canal Grande.

Rady te, podkreśla się, będą szczególnie przydatne w dniach zbliżającego się karnawału, na który przybędą dziesiątki tysięcy ludzi z całego świata.

Turystom radzi się m.in. by unikali lokali wystylizowanych na "typowe weneckie i romantyczne", które znajdują się w pobliżu placu Świętego Marka.

Pojawił się też pomysł przylepiania specjalnych naklejek na witryny, by w ten sposób oznakować lokale, w których przestrzeganie tradycji kulinarnych łączy się z szacunkiem wobec klientów i uczciwością.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.