PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Zakaz działalności dla biur podróży

  • PAP    19 lipca 2012 - 13:31
Zakaz działalności dla biur podróży

Urząd marszałkowski woj. śląskiego zakazał dwóm biurom podróży prowadzenia działalności organizatora turystyki na 3 lata.




To wynik kontroli prowadzonych w br. w 30 biurach podróży działających w regionie. W przypadku tych obu biur nie było poszkodowanych.

Od stycznia tego roku pracownicy Wydziału Turystyki i Sportu Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach przeprowadzili 30 kontroli w biurach podróży działających na terenie województwa śląskiego, w tym 19 kontroli zaplanowanych i 11 podjętych po zgłoszeniach klientów biur podróży.

Biuro prasowe urzędu poinformowało, że w styczniu oraz w czerwcu urząd wydał dwie decyzje zakazujące prowadzenia działalności organizatora turystyki na trzy lata. Kontrola wykazała, że jedna z tych firm nie była wpisana do Rejestru Organizatorów Turystyki. W drugim przypadku biuro turystyczne – wbrew oświadczeniu o przekazywaniu wpłat klientów na rachunek powierniczy – przelewało te pieniądze na swoje firmowe konto.

Rachunki powiernicze są rodzajem zabezpieczenia w przypadku, gdyby impreza turystyczna się nie odbyła; pieniądze klientów powinny się tam znajdować do czasu jej zakończenia.

W obu przypadkach nie było poszkodowanych. Urząd marszałkowski nie informuje, które biura otrzymały zakazy. Oba nie mogą przez 3 lata organizować własnych imprez. „Zakaz działalności organizatora turystyki na trzy lata oznacza, że (biuro podróży) może prowadzić działalność, jako agent turystyczny sprzedając imprezy innych organizatorów” – powiedziała Beata Kapuścik z Wydziału Turystyki i Sportu Urzędu Marszałkowskiego.

Zastrzeżenia kontrolerów dotyczyły także w trzech przypadkach braku potwierdzonej znajomości języka obcego przez pilotów, a w dwóch – zbyt niskiej sumy gwarancyjnej wypłacanej, gdy biuro straci płynność finansową lub ogłosi upadłość.

<!-- pagebreak //-->





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.