PARTNER PORTALU
  • BGK

Zdecydowana większość klientów Neckermanna wróciła już do Polski

  • PW    7 października 2019 - 13:49
Zdecydowana większość klientów Neckermanna wróciła już do Polski
Niewypłacalność Neckermann Polska związana jest z upadłością firmy Thomas Cook (fot. pixabay.com)

Z informacji przekazanych przez Mazowiecki Urząd Marszałkowski wynika, że jeszcze tylko ok. 20 polskich klientów biura podróżny Neckermann przebywa za granicą, a w chwili ogłoszenia niewypłacalności przez spółkę była to grupa 3600 osób. Marszałek województwa najszybciej jak się dało uruchomił gwarancję ubezpieczeniową, dzięki czemu nasi obywatele mogli spokojnie kontynuować wypoczynek i bezpiecznie powrócić do kraju.




  • Klienci Neckermann Polska przebywali w różnych krajach na różnych kontynentach, a najwięcej wypoczywało ich w Grecji i Turcji.
  • Na zabezpieczenie ich pobytu na wakacjach i powrotu do kraju Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego wydał już ok. 1 mln zł.
  • W ciągu najbliższych kilku dni wrócić ma do kraju ostatnia przebywająca za granicą grupa klientów niewypłacalnej spółki.

23 września 2019 najstarsza na świecie firma turystyczna Thomas Cook ogłosiła upadłość. Należąca do niej spółka Neckermann Polska początkowo zapewniała, że polscy turyści są bezpieczni, ale niedługo później ogłosiła niewypłacalność. Wtedy do akcji - zgodnie z prawem - musiał wkroczyć urząd marszałkowski województwa, na terenie którego zarejestrowane było biuro, czyli w tej sytuacji mazowieckiego. 

Najważniejszą i najpilniejszą kwestią było rozwiązanie problemu nieopłaconych w wielu miejscach hoteli. W momencie ogłoszenia niewypłacalności przez Neckermann Polska, najliczniejsza grupa turystów przebywała w Grecji - ponad 800 osób, Turcji - ponad 400 osób, a w dalszej kolejności w Hiszpanii, Maroko i Egipcie. Niektórzy natomiast wypoczywali w tak odległych lokalizacjach jak: Kuba,Indie, Mauritius, Katar czy Bali. Mazowiecki Urząd Marszałkowski zapewnia, że na dniach do Polski wróci ostatnia grupa ponad 20 turystów, przebywają w Indiach, Grecji, Chorwacji, Hiszpanii, Bułgarii, Katarze oraz na Teneryfie i Kubie.

- Działania podejmowane w celu sprowadzenia turystów do kraju powoli dobiegają końca. Naszym najważniejszym zadaniem było zapewnienie bezpiecznego pobytu oraz powrotu i udało nam się to zrealizować - twierdzi wicemarszałek województwa Wiesław Raboszuk.

Zobacz też Marszałek Adam Struzik reaguje na upadłość Neckermanna.

Blokowanie pokoi, interwencje policji

Brak opłaconego pobytu w hotelach przez spółkę Neckermann, doprowadził do kilku incydentów, które na pewno nie będą przez polskich turystów miło wspominane. Mowa np. o zablokowaniu dostępu do pokoju, zatrzymaniu paszportów czy interwencji policji. W kilku przypadkach konieczne okazały się interwencje służb dyplomatycznych.

Urząd Marszałkowski w Warszawie zwraca uwagę, że w tak dynamicznej sytuacji jaką jest upadek biura podróży, często dochodzi do różnego rodzaju problemów, a zachowanie hotelarzy trudno przewidzieć. 

- Również i tym razem mieliśmy sygnały, że niektórzy próbowali obarczyć kosztami turystów, pomimo tego, że zostali wcześniej poinformowani przez nas o przejęciu zobowiązań - wyjaśnia Izabela Stelmańska, dyrektor departamentu kultury, promocji i turystyki urzędu marszałkowskiego.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.