PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

ZTM uruchomił profil nt. nagłych wydarzeń w komunikacji

  • PAP/MG    6 marca 2019 - 21:53
ZTM uruchomił profil nt. nagłych wydarzeń w komunikacji
Specjalny profil nt. nagłych wydarzeń w komunikacji miejskiej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii uruchomił na Facebooku tamtejszy Zarząd Transportu Metropolitalnego (fot. GZM)

Specjalny profil nt. nagłych wydarzeń w komunikacji miejskiej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii uruchomił na Facebooku tamtejszy Zarząd Transportu Metropolitalnego. Wcześniej na obszarze Metropolii nie funkcjonowała sprawna informacja na ten temat.




  • Początkowo ZTM rozpoczął informowanie o nagłych zdarzeniach w obsługiwanej przezeń komunikacji miejskiej na własnym profilu.
  • Finalnie, ZTM zdecydował o utworzeniu nowego profilu, pod nazwą "Zarząd Transportu Metropolitalnego - ALERT". Do jego polubienia i aktywnego włączenia się w użytkowanie Zarząd zaprosił użytkowników w środę (6 marca).
  • Aby informować pasażerów o kwestiach wiążących się ze zmianą, GZM m.in. uruchomiła nową stronę internetową.

Zgodnie z intencją 41 miast i gmin tworzących Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolię (GZM), od 1 stycznia 2019 r. odpowiada ona - poprzez swoją jednostkę, Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM) - za całość komunikacji miejskiej na swoim obszarze.

ZTM przejął wówczas zadania dotychczasowych organizatorów - Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP, Miejskiego Zarządu Komunikacji w Tychach oraz Międzygminnego Związku Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach. Zarząd stanął jednocześnie przed powszechnym w regionie oczekiwaniem szybkiego zapełnienia braków wcześniejszych organizatorów.

Początkowo ZTM rozpoczął informowanie o nagłych zdarzeniach w obsługiwanej przezeń komunikacji miejskiej na własnym profilu - obserwowanym ostatnio przez ponad 22 tys. osób. Informacje o awariach, kolizjach i opóźnieniach - co najmniej po kilka dziennie, komentowane przez pasażerów i pasjonatów komunikacji - przeplatały się tam jednak z wpisami o innym charakterze.

Dlatego ZTM zdecydował o utworzeniu nowego profilu, pod nazwą "Zarząd Transportu Metropolitalnego - ALERT". Do jego polubienia i aktywnego włączenia się w użytkowanie Zarząd zaprosił użytkowników w środę.

"Docelowo będzie on (profil "Zarząd Transportu Metropolitalnego - ALERT" -  red) służył do zamieszczania komunikatów o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji, utrudnieniach i wszystkich ważnych dla pasażerów informacji w zakresie bieżącego działania transportu" - wyjaśniły służby ZTM.

Szybka i aktualna informacja pasażerska to jedno z wyzwań postawionych przed Zarządem. Kolejnymi, stawianymi przez pasażerów oraz gminy członkowskie Metropolii, są: stworzenie nowej siatki połączeń, zmiany w taryfie oraz przygotowanie nowego systemu płatności, który za dwa lata płynnie zastąpiłby obecnie funkcjonujący system Śląskiej Karty Usług Publicznych.

Przekształcaniu komunikacji miejskiej w regionie towarzyszą liczne dyskusje i inicjatywy. Kilkuset użytkowników - m.in. pasjonatów, społeczników, a także osób bezpośrednio zaangażowanych w proces - liczy działająca na Facebooku grupa "Transport zbiorowy - Metropolia i okolice ///GOPgear". Aktywnymi rozmówcami są tam m.in. przedstawiciele władz GZM czy pracownicy ZTM.

Metropolia w ostatnich tygodniach oceniała, że z perspektywy pasażera przejęcie przez nią funkcjonowania komunikacji miejskiej odbyło się bez zakłóceń. Zachowały ważność bilety, nie zmieniły się ich ceny. Nie ma również na razie większych zmian dot. rozkładów jazdy, numeracji linii tramwajowych lub autobusowych (z wyjątkiem numeracji niektórych linii tyskich, dublujących się wcześniej z KZK GOP), działania infolinii czy punktów obsługi.

Od 1 stycznia na biletach, przystankach czy pojazdach sukcesywnie zaczęły pojawiać się nowa nazwa i logo organizatora - ZTM.

Aby informować pasażerów o kwestiach wiążących się ze zmianą, GZM m.in. uruchomiła nową stronę internetową: metropoliaztm.pl. Zawiera ona informacje o rozkładach (unifikując rozkłady wszystkich dotychczasowych organizatorów), taryfie (wspólnej dla całej Metropolii), biletach czy Śląskiej Karcie Usług Publicznych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.