PARTNERZY PORTALU

Trwa transmisja sesji

Finansowanie ochrony zdrowia – nowe spojrzenie w dobie pandemii

Zobacz program Wydarzenia Zaloguj się

Dramat branży MICE ciosem dla hoteli

  • propertynews.pl    7 maja 2020 - 13:56
Dramat branży MICE ciosem dla hoteli
arówno Spodek, jak i MCK są obiektami specjalizującymi się w obsłudze największych wydarzeń (fot. PTWP)

Ten związek działa jak stare dobre małżeństwo - dramat jednego oznacza cios dla drugiego. Przed pandemią uczestnicy imprez w MCK i w Spodku stanowili od kilku do kilkudziesięciu procent gości w katowickich hotelach. Dlatego bardzo poważnym zagrożeniem byłoby odblokowanie dużych imprez dopiero w 2021 r. Radykalnie kurczy się też rynek spotkań korporacyjnych, szkoleń i prezentacji. Większość przeniosła się do sieci i może tam zostać na zawsze. Hotele muszą się zatem dostosować do zmienionego porządku cywilizacyjnego. Właścicieli i szefów hoteli w Katowicach zapytaliśmy o wpływ przemysłu spotkań na kondycję branży hotelowej w mieście.




  • Specyfiką katowickiego rynku turystycznego jest to, że hotele w znacznym stopniu opierają swoje przychody o klientów instytucjonalnych organizujących wydarzenia biznesowe w hotelach, jak i innych obiektach spotkań na ternie miasta.
  • Jednocześnie organizatorzy dużych wydarzeń na terenie MCK i Spodka mogli liczyć na większą dostępność pokoi hotelowych niż w Krakowie, we Wrocławiu, w Poznaniu czy też w Warszawie.
  • Branża MICE była silnym impulsem rozwojowym inwestycji i oferty hoteli w mieście. Brak dużych imprez wymusza rewizję dotychczasowych praktyk i modeli biznesowych. Już teraz jedno jest pewne: hotele bez MICE sobie nie poradzą.

Katowice żyją z biznesu i to nie tylko lokalnego, ale również międzynarodowego - uważa Monika Leraczyk, dyrektorka hotelu Monopol. Pięciogwiazdkowy obiekt jest oczywistym wyborem dla zagranicznych gości, których nie brakuje podczas wydarzeń organizowanych w MCK i w Spodku. Nic więc dziwnego, że najważniejsze w roku dla hotelu są: Europejski Kongres Gospodarczy, Kongres Wyzwań Zdrowotnych i turniej IEM.

- Te wydarzenia mają duży wpływ na obłożenie hotelu. Pozostałe eventy, w tym koncerty i festiwale, nieznacznie wpływają na nasze przychody, ponieważ goście tych imprez nocują przeważnie w hotelu Diament przy Spodku. Oczywiście bardzo zależy nam na tym, aby ta tendencja się kiedyś zmieniła - przyznaje Monika Leraczyk.

Hotel Monopol jest przede wszystkim hotelem biznesowym. - Od poniedziałku do czwartku każdego miesiąca korzystają z naszych usług goście korporacyjni - tłumaczy Monika Leraczyk.

Podkreśla, że najbardziej bolesne są weekendy, bo pokoje w te dni w większości świecą pustkami.
- Turysty weekendowego jeszcze w Katowicach nie ma w takim zakresie, w jakim chcielibyśmy. Wciąż pokutuje wizerunek miasta górniczego, przemysłowego, szczególnie wśród starszych Polaków. Nad zmianą tego obrazu pracuje biznes, śląscy urzędnicy i efekty tych działań idą w dobrym kierunku, ale na to, aby zmienić mentalność społeczeństwa trzeba jeszcze poczekać. Na szczęście cudzoziemcy dostrzegają zalety naszego miasta i wypowiadają się bardzo dobrze o Katowicach - wyjaśnia dyrektorka.

Monika Leraczyk przyznaje, że przez pandemię zatrudnienie w hotelu już zostało zredukowane. Nie wiadomo, co będzie dalej, więc dyrektor nie chce kreślić przyszłych scenariuszy, bo to jak „wróżenie z fusów”. - Czekamy na otwarcie granic i zdjęcie kwarantanny - dodaje.

Zarówno Spodek, jak i MCK są obiektami specjalizującymi się w obsłudze największych wydarzeń. Powrót do obłożenia sprzed epidemii potrwa w ich przypadku bardzo długo.

- Uczestnicy imprez odbywających się w tych dwóch obiektach stanowią od kilku do kilkudziesięciu procent gości w katowickich hotelach. Tej straty nie da się zastąpić innymi segmentami. Ponadto wydarzenia te generują dodatkowe przychody dla dziesiątek innych przedsiębiorców w regionie. Ograniczenie liczby spotkań w samych hotelach również będzie miało negatywne skutki dla ich rentowności. Dotknie to szczególnie obiekty duże, z dużą infrastrukturą konferencyjną, dla których segment MICE to istotna część biznesu - tłumaczy Tomasz Piórkowski.





REKLAMA





×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.