Zasady tworzenia rejestru osób z uprawnieniami budowlanymi ze zmianami

Od 5 czerwca przepisy będą szczegółowo regulowały zasady prowadzenia centralnego rejestru osób z uprawnieniami budowlanymi (Fot. PAP/Rafał Guz)
W poniedziałek (5 czerwca) weszły w życie przepisy dotyczące prowadzenia - w ramach systemu teleinformatycznego - centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane. Regulacja obejmuje między innymi nowe wzory formularzy zawodowych.
- Od 1 sierpnia 2022 r. wpisy do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane nie są już dokonywane w drodze decyzji Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego (GINB).
- W związku z nowelizacją przepisów dotyczących centralnych rejestrów wpis do rejestru osób z uprawnieniami budowlanymi ma charakter wyłącznie informacyjny.
- Szczegółowe zasady umieszczania danych w teleinformatycznym systemie o nazwie Centralny Rejestr Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane (e-CRUB) reguluje rozporządzenie, które wchodzi w życie 5 czerwca br.
- Rozporządzenie zawiera między innymi nowe wzory trzech formularzy: osobowego, zawodowego oraz dotyczącego decyzji o ukaraniu z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie.
Czy Polaków będzie stać na mieszkania? Zobacz najnowszą debatę

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE1